Відокремлений структурний підрозділ "Вінницький торговельно-економічний фаховий коледж Київського національного торговельно-економічного університету"
вул. Київська, 80, Вінниця, 21022, (0432)66-50-05, (096)760-54-48, vtet@mail.vinnica.ua
СПЕЦІАЛЬНІСТЬ 051 «Економіка»
Освітня програма «Цифрова економіка»
Освітньо-професійний ступінь |
фаховий молодший бакалавр з цифрової економіки |
Передумови |
на основі базової загальної середньої освіти (база 9-ти класів) |
Форма навчання |
денна форма навчання |
Термін навчання |
3 роки |
Актуальність професії
Розвиток цифрової економіки тісно пов’язаний з: переміщенням усієї ділової активності в Інтернет (переходом в онлайн формат цілих секторів економіки), ринком праці (зміною структури зайнятості, виникненням нових вимог до професійних компетенцій), роздрібним ринком (сферою електронної торгівлі), онлайн-банкінгом та іншими онлайн-сервісами, побутовими, кур’єрськими та фінансовими послугами, здійсненням грошових переказів, бізнесом із доставки їжі, лікарських засобів тощо. Все це призводить до зростання попиту на фахівців у галузі ІКТ (Інформаційно-комунікаційних технологій) з цифровими навичками роботи з інформацією із застосуванням сучасних засобів телекомунікацій та програмних продуктів.
Перспективність професії
Фаховий молодший бакалавр з цифрової економіки - це:
- цікава, динамічна, креативна та різноманітна робота;
- можливість сучасно, по-новому працювати з великими потоками інформації в електронній торгівлі, секторах економіки, які повністю спираються на цифрові технології;
- широке застосування інформаційних технологій в економічній діяльності;
- успішність та використання потенційно нових можливостей для економічного процвітання, соціальної інтеграції та екологічної стійкості;
- безпрецедентна реорганізація роботи завдяки новим технологіям і соціальним медіа;
- перспектива професійного розвитку;
- шанс знайти престижну високооплачувану роботу, відкрити власну справу, заробляти гроші через Інтернет.
Професійні компетенції
Сучасний фахівець з цифрової економіки як складової нової економічної реальності XXl ст. – це всебічно розвинена особистість, здатна оригінально та логічно мислити, грамотно ініціювати задуми у сфері нових засобів інформації, генерувати інноваційні ідеї, працювати в команді.
Він повинен знати:
- термінологію цифрової економіки;
- зміст цифрових продуктів/послуг;
- юридичні аспекти захисту конфіденційних даних споживачів та кібербезпеки;
- нормативно-правову базу використання цифрових технологій в інноваційних процесах;
- основи застосування електронного документообігу;
- принципи ведення електронного бізнесу та комерції;
- роль держави як регулятора, захисника і популяризатора розвитку цифрової економіки;
- форми державного податкового стимулювання розвитку цифрових інновацій;
- місце систем штучного інтелекту в економіці;
- специфіку функціонування складових цифрової економіки;
- види сучасних цифрових технологій та релевантні сфери їх впровадження;
- соціальні та економічні наслідки новітніх технологічних трендів;
- сучасні тенденції розвитку цифрової економіки в Україні.
Повинен вміти:
- відслідковувати сучасні тренди у розвитку цифрових технологій у сфері економіки, освіти, науки, технологій тощо;
- здійснювати цифровізацію бізнес-процесів із застосуванням сучасних релевантних технологій;
- використовувати можливості мобільних цифрових технології у розвитку технологічних проектів;
- працювати з цифровими продуктами/послугами;
- використовувати цифрові платформи у процесі розвитку бізнес-моделей
- управляти продажами;
- стратегічно мислити;
- використовувати цифрові технології в освіті, діловій сфері та повсякденному житті;
- будувати власну кар’єрну траєкторію, персональний бренд, імідж з урахуванням цифрової трансформації економічного та суспільного життя;
- володіти ключовими фінансовими технологіями;
- професійно працювати із соціальними мережами, пошуковими системами та інтернет-сервісами;
- будувати власну інформаційну безпеку та протистояти маніпулятивним технологіям.
Спеціальні дисципліни, які вивчають студенти:
- Цифровий маркетинг;
- Міжнародна економіка;
- Фінансовий інжиніринг;
- Менеджмент;
- Фінанси підприємств;
- Бухгалтерський облік;
- Оптимізаційні методи та моделі;
- Економетрія;
- Управління проєктами інформатизації;
- Інформаційні системи і технології в управлінні;
- Імітаційне моделювання;
- Прогнозування соціально-економічних процесів;
- Системи підтримки прийняття рішень;
- Технології аналізу великих даних;
- Електронна комерція;
- Елементи теорії ігор;
- Блокчейн-технології та криптовалюти;
- Фінансова математика;
- Ризикологія;
- Актуарна математика;
- Організація виробництва в умовах цифрової економіки;
- Моделювання бізнес-процесів;
- Моделювання фінансових ринків;
- Штучний інтелект;
- Системи захисту економічної інформації;
- Технологічне програмування;
- Основи веб-програмування;
- Статистика;
- Цифрові технології в сфері фінансів.
Працевлаштування фахівців із цифрової економіки
Випускники коледжу можуть працювати у:
- секторах промисловості, бізнесу та органах державного управління;
- фінансових установах (банках, страхових компаніях тощо);
- сфері надання державних послуг;
- консалтингових та IT-компаніях;
- престижних міжнародних компаніях;
- транснаціональних корпораціях (ТНК), холдингах;
- торговельних підприємствах;
- туристичних компаніях;
- управліннях експортно-імпортними операціями підприємств;
- Інтернет-підприємництві.
Посади, які можуть обіймати фахівці з цифрової економіки:
- аналітики та розробники інтелектуальних систем аналізу;
- фахівці й керівники відділів фінансів, логістики, підтримки продажів, планування і аналізу, ефективності виробництва, оптимізації бізнес-процесів, фінансового аналізу;
- IT-фахівці;
- менеджери проєктів;
- економісти;
- фахівці з інформаційних технологій;
- помічники керівника;
- фахівці з роботи з цифровими даними;
- генеральні директори підприємств;
- керівники підприємств;
- директори філії;
- керівники відділів у банках та інших фінансових установах;
- керівники економічних відділів;
- фахівці в області економічного консалтингу;
- головні економісти підприємств;
- герокінезіологи;
- аналітики автотранспорту;
- фахівці з сонячних технологій;
- ренатуралізатори;
- персональні веб-менеджери;
- містопланувальники;
- аудитори екосистем;
- консультанти із питань роботів;
- цифрові мемуаристи;
- дизайнери ігрофікації;
- архітектори віртуальної реальності;
- інженери 3D-друку;
- консультанти з цифрової валюти.
Після закінчення навчання в коледжі випускники можуть продовжити навчання за ступеневою освітою у закладах вищої освіти України, які готують спеціалістів за напрямом підготовки «Цифрова економіка», в першу чергу в Київському національному торговельно-економічному університеті та у Вінницькому торговельно-економічному інституті КНТЕУ.